سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ شخصی مسعود عبدی
هرکه بسیار یاد مرگ کند، خداوند دوستش خواهد داشت . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران موفق به سنتز پوشش های نانو کامپوزیتی روی شیشه شدند که این پوشش ها آب دوست هستند و می‌توانند با کاهش زاویه تماس بین آب و شیشه شفافیت شیشه ها را افزایش دهند.
به گزارش سانا، امیر ارشاد لنگرودی مجری طرح تهیه پوشش های هیبریدی نانو کامپوزیتی آب دوست از طریق فرآیند سل- ژل و بررسی تاثیر اثر یک جز دو عاملی (آمینو اتیل آمینو پروپیل تری متوکسی سیلان) در حضور عوامل فعال کننده سطحی بر مورفولوژی، اندازه ذرات و شفافیت پوشش های حاصل را از اهداف انجام این پژوهش ذکر کرد. وی افزود: از این پوشش ها می توان روی شیشه های داخل خودرو، آینه های بغل، کاسه چراغ خودرو، شیشه های ساختمان ها، آینه های حمام، روکش پلاستیکی شفاف نگهداری مواد غذایی نظیر گوشت و سبزیجات استفاده کرد.
لنگرودی به جزئیات این پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: در این کار تحقیقاتی، پوشش های هیبریدی نانو کامپوزیتی آب دوست از طریق فر‌ایند سل- ژل سنتز شدند. برای این منظور پیش سازه های سیلان دار در دمای معین تحت شرایط اسیدی و همزدن، "آبکافت" شد سپس محلول در دمای محیط سرد شد و اتیلن دی آمین به آن اضافه شد تا سل شفاف در دمای محیط به دست آید. در ادامه آمینو اتیل آمینو پروپیل تری متوکسی سیلان و سپس عامل فعال کننده سطح به آن اضافه و روی شیشه های تمیز پوشش داده و عملیات شناسایی و آزمون های فیزیکی و مکانیکی انجام شد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با اشاره به بررسی های انجام شده در زمینه اثر عوامل شیمیایی و فیزیکی در ترکیب پوشش ادامه داد: بررسی ها نشان داد که این ترکیبات موجب تشکیل پوشش یکنواخت بر روی شیشه می شود که با کاهش زاویه تماس بین آب و شیشه و افزایش خاصیت آب دوستی، شفافیت شیشه را افزایش می دهند. همچنین این عوامل پوشش دهی می تواند توزیع اندازه ذرات یکنواخت تری را روی سطح ایجاد کند‌.
این خبر توسط بخش تحریریه سانا تهیه و ویرایش شده است. در صورتی که در مورد این خبر و یا موضوعات مرتبط با آن تجربه، نظر، پیشنهاد یا خبر جدیدی دارید، می توانید آن را از طریق پست الکترونیکی info@polymerinfo.net برای ما ارسال نمایید. سانا حق رد یا ویرایش اخبار ارسالی را برای خود محفوظ می دارد. نقل این خبر تنها با ذکر ماخذ “www.polymerinfo.net” مجاز است


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  









نانوکامپوزیت آلومینا زیرکونیا، به‌عنوان جایگزینی مناسب برای فلزات و پلیمر های مورد استفاده در دندان‌ها، ریشه دندان‌ها و استخوان‌های تخریب شد? فک و ... در دانشگاه علم و صنعت ایران سنتز شد.
به گزارش سانا، مشکل اساسی سرامیک‌هایی‌ که جایگزین دندان‌ها، ریشه دندان‌ها، استخوان‌های تخریب شده فک و ... می‌شوند، استحکام و چقرمگی پایین آن ها است، لذا سنتز و استفاده از نانوکامپوزیت آلومینا زیرکونیا با توجه به دارا بودن خواص مکانیکی مناسب، ضروری به‌ نظر می‌رسد. آقای مهدی ابراهیمی بسابی، یکی از کاربرد های عمده دیگر این نانو کامپوزیت را کاربری در ابزارهای برشی عنوان کرد و افزود: "ابزار برشی تهیه شده از نانوکامپوزیت آلومینا زیرکونیا، دارای عمق و طول عمر بیشتری نسبت به ابزار برش آلومینایی بوده، که این امر ناشی از حضور زیرکونیا به عنوان فاز چقرمه در زمینه آلومینا است. همچنین نانوکامپوزیت آلومینا زیرکونیا به دلیل زیست‌سازگاری و مقاومت عالی در برابر سایش و خنثی بودن آلومینا از نظر شیمیایی، خصوصیات زیستی مناسبی از خود نشان می‌دهد".
مهندس ابراهیمی و همکارانش که در دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به سنتز این نانوکامپوزیت به‌روش مکانیکی شده‌اند، در مورد چگونگی سنتز نانوذرات آلومینا زیرکونیا گفت: "ابتدا کلرید آلومینیم، کلرید زیرکونیم و اکسید کلسیم را به‌عنوان مواد اولیه مخلوط کرده و مخلوط حاصل را به‌وسیل? آسیای پرانرژی، تحت کار مکانیکی قرار دادیم. پس از انجام کار مکانیکی و عملیات حرارتی در دماهای پایین با انجام واکنش میان مواد اولیه، نانوذرات آلفا آلومینا و زیرکونیا با ساختار مکعبی، درون زمین? نمک کلرید کلسیم تشکیل گردید".
گفتنی‌است نانوآلیاژ تهیه شده، مقاومت مناسبی در برابر خوردگی در اثر بخار آب و ترکیبات خورنده‌ای نظیر اتیلن گلیکول، اسید سولفوریک، اسید فسفریک و سود، از خود نشان می‌دهد. جزئیات این پژوهش که با همکاری دکتر جعفر جوادپور، دکتر حمیدرضا رضایی و دکتر مسعود گودرزی انجام شده، در مجله Advances in Applied Ceramics (جلد107، صفحات 321-318، سال 2008) منتشر شده‌است.


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

مطالعات انجام شده در موسسه آلمانی تحقیقات انرژی و محیط (IFEU) برروی چرخه طول عمر (LCA) کیسه های ضایعاتی پلاستیکی نشان داده است که کیسه های پلی اتیلنی معمولی نسبت به انواع پلاستیک های زیستی تخریب پذیر موجود در بازار اروپا اثرات تخریبی کمتری برروی محیط زیست دارند.
به گزارش سانا، این مطالعه که به سفارش انجمن پلاستیک های بسته بندی و فیلم آلمان (IK) انجام شده است، نشان می دهد هنگامی که تمامی پارامتر های محیطی در نظر گرفته شوند کمترین اثر تخریبی بر محیط زیست با استفاده از پلی اتیلن بازیافتی از پلی اتیلن نو برای تولید کیسه های یسته بندی حاصل می شود. پلاستیک های زیست تخریب پذیر فعلی از این نظر اثرات مخرب تری دارند.
در این مطالعه کیسه های 20 و 120 لیتری موجود در بازار آلمان و کیسه های 30 لیتری موجود در بازار فرانسه از جنس پلی اتیلن نو و بازیافت شده در مقایسه با انواع کیسه های تولید شده از پلاستیک های بر پایه نشاسته و PLA مورد مقایسه قرار گرفته اند. به گفته IFEU اثرات محیطی هر کیسه از زمان طی مراحل تولید مواد اولیه تا تولید محصول نهایی و انتقال به دست مصرف کننده نهایی و جزء می باشد. در این فرآیند، هر چه ضخامت کیسه ها کمتر باشد اثرات منفی زیست محیطی آن ها کمتر است.
پلی اتیلن نو و بازیافت شده اثرات محیطی مناسب تری دارند زیرا این مواد امکان تولید با ضخامت پایین را فراهم آورده اند. در حالی که ضخامت متوسط فیلم های تولیدی برای کیسه های بسته بندی پلی اتیلنی در حدود 5/12 میکرون است، این ضخامت برای انواع زیست تخریب پذیر در حدود 15 تا 25 میکرون می باشد. بررسی های IFEU در مورد وضعیت آینده فناوری های تولید مواد زیست تخریب پذیر نیز هیچ دورنمای روشنی را از نظر برای این مواد در مقایسه با پلی اتیلن نشان نمی دهد.




منبع: Plastic & Rubber News

این خبر توسط بخش تحریریه سانا تهیه و ویرایش شده است. در صورتی که در مورد این خبر و یا موضوعات مرتبط با آن تجربه، نظر، پیشنهاد یا خبر جدیدی دارید، می توانید آن را از طریق پست الکترونیکی info@polymerinfo.net برای ما ارسال نمایید. سانا حق رد یا ویرایش اخبار ارسالی را برای خود محفوظ می دارد. نقل این خبر تنها با ذکر ماخذ “www.polymerinfo.net” مجاز است.


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

 زندگی قشنگه اگه با تو باشه… مرگ قشنگه اگه برای تو باشه… دلتنگی قشنگه اگه به خاطر تو باشه… من قشنگم اگه با تو باشم اما تو هرجور که باشی قشنگی


 کـــــــاش !!………… کاش مـی دانستیم زندگی کوتاست … کاش از ثانیه ها و لحظه های زندگی لذت می بردیم کاش قلبــی رو برای شکستن انتخاب نمی کردیم کاش همه را دوست داشتیم … کاش


* عشق مطبوع ترین بخش زندگی است وازدواج فانی کننده ی آن است


* عشق تنها مرضی است که بیمار از آن لذت میبرد.


* می توان در غربت داغ کویر گاه آن ابری که می بارید شد


* هر شهری یه شاهی داره و هر شاهی یه تاجی… پس ما شاه هستیم و شما تاج سر!!


* میشه مثل یه قطره اشک بعضیا رو از چشمت بندازی …. ولی هیچ وقت نمی تونی جلوی اشکی رو بگیری که با رفتن بعضی ها از چشمت جاری میشه


* عشق هرگز قادر به تملک نیست. عشق آزادی بخشیدن به دیگری است. هدیه ای نامشروط است ، عشق معامله نیست


* عشق را دوست دارم نه در قفس ، بوسه را دوست دارم نه در هوس ، تورادوست دارم تا آخرین نفس


* ای کاش آشنائیها نبود یا به دنبالش جدائی ها نبود ، یا مرا با او نمی کردی آشنا یا مرا از او نمی کردی جدا


* روی دریچه ی قلبم نوشتم ورود ممنوع ، عشق آمد و گفت من بی سوادم


بچه ها به هر صورت عید نزدیکه و احمد تی ان تی هم مثل همه ایرونی های نازنین داره یواش یواش به استقبال عید نوروز میره.


باز باران با ترانه می خورد بر بام خانه آمد آن روز بارانی گفت که آمد روز عید گفت هر لحظه تنها مانده در این شب رویایی گفت که شاید دل عید شده اسیر باز بهار آمد در این خانه ی تنهای ما همه گفتیم عید آمد بوی بهار آمد(ببخشید که کمی گیج شدیم منظور همان عید شما مبارک است)


آسمان را می خواهم برای عبور ، جاده باریکست .....


.


.


.


ماه را می خواهم برای نور ، راه تاریکست ......


.


.


.


تورو می خواهم برای نظافت ، عید نزدیکست .....


==== امیدوارم سال خوبی داشته باشد ===


 


این اس ام اس رو تا 10 روز دیگه نخون


.


.


.


.


.


نرو پایین


.


.


.


.


هی عمو !!!


.


.


.


.


بیخیال شو


.


.


.


.


.


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

میگن شیشه عمر آدما اگه خیس بشه عمرشون کم میشه , میدونستی چشمای تو شیشه ی عمر منه ؟


 


 میگن خدا به اندازه دل هر کس بهش نعمت میده , پس دل تو حتما باید خیلی بزرگ باشه که خدا منو به تو داده !!!


 


 کجایی؟ موبایلت نمی گیره , من تصادف کردم توی بیمارستانم به کسی چیزی نگو ، بد جوری صدمه دیدیم , خوردم به مرامت چپ کردم !


 


 اگه می لیلی بشم تو مجنون میشی؟ اگه من شیرین بشم تو فرهاد میشی؟ اگه من ویس بشم تو رامین میشی؟ اگه من حوا بشم تو آدم میشی؟ نه ! تو عمرا آدم بشی !!


 


 می دونید سریعترین راه به چنگ آوردن قلب یک مرد چیه ؟ پاره کردن سینه اش با یک کارد آشپزخانه !


 


 طرف توی یه مانور از هواپیما با چتر میپره پایین چترش باز نمیشه ، میگه : خب خدا رو شکر که این فقط یه مانوره !!!


 


 


 صبح که از خواب پا میشی ? کار انجام بده , ? خدا رو شکر کن که زنده ای , ? برو حمام چون بقیه هم میخوان زنده باشن و زندگی کنن !!!


 


 میدونی شباهت تو با لامپ چیه !؟؟ دور هر دوتا تون پشه جمع میشه


 


 میگن نارنگی چون پوستش زود کنده میشه، پیش مرگ همه ی میوه هـــاست ! . . . . . . . . . . . . . . نارنگیتیم هـــلــــو !


 


 سلام خوبی؟ یه سوال داشتم. تو دل منو ندیدی؟ آخه از وقتی اومد دنبال تو دیگه برنگشت !


 


 از قلبم پرسیدم عزیزت کیه؟ گفت اس ام اس بزن ببین کجا میره!


 


 اگه به من ?? ثانیه وقت بدی بگی بگو میگم تو ?? ثانیه اول به یادم باش و?? ثانیه رو میدم به تو تو برام حرف بزنی چون مقدسی


 


 دوست داشتن تمثیلی از نفس کشیدن من است، سزاواری من در زندگی، شایستگی‌ام در بودن! … اگر سزا بود چنان در آغوش‌ می‌فشردم که یکی گردیم ، و در آن پیکر ، نه من دلتنگ , می‌شدم ، نه او می‌گریخت


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:31 عصر

چراغ جادو!( هردو افسانه اند!)


شعر مرتبط:


با غول چراغ ، آرزویی بکنید


از او طلب ففرانسویه خویی بکنید


یک دانه بس است زن، مگر نشنیدید


“در مصرف برق صرفه جویی بکنید”؟!


* سوال کنکور ??:


هدف وزارت نیرو از ایجاد خاموشی های اخیر چیست؟


?. یادآوری ارزش های فراموش شده به مردان هوسباز!


?. دریافت مالیات بر همسر!


?. چند دقیقه سکوت نوری(!) به احترام بنیاد ارزشمند خانواده!


?. آیا شما هم شنیده اید که لذت خانواده داشتن(!) در تاریکی چند برابر می شود؟! می دونی مثل چی هستی ؟ مثل یک تصادف وحشتناک که کشته و مُرده زیاد داری!


 


 سلام به رفیقی که وقتی روی ترازو میره معرفتش از وزنش سنگین تره…


 آلبرت انیشتین: دستهایت را برای یک دقیقه بر روی بخاری بگذار، این یک دقیقه برای تو مانند یک ساعت میگذرد. با یک دختر خوشگل یک ساعت همنشین باش، این یک ساعت برای تو به سرعت یک دقیقه میگذرد و این همان قانون نسبیت است


 


 امروز بهترین ساعتم را شکستم چون لحظه های بی تو بودن را به رخم می کشید


 


 وقتی که خیلی دیره ، تازه می فهمی که اونی که از همه ساکت تر بود بیشتر از همه دوستت داشت. ولی تو حواست به شیرین زبونی یه عشق دروغی…


 


 هیچ چیز واقعا خراب نیست!!! … حتی ساعتیکه از کار افتاده دو بار در روز زمان را درست نشان میدهد


 


 ترس پسرها از ازدواج دل بستن به یه دختر نیست دل بریدن از بقیه دخترهاست!!


 


 به غضنفر میگن میزان تحصیلات؟ میگه PHD , میگن یعنی چی؟ میگه: Passed Highschool with Difficulties


 


 زندگی مثل بازی شطرنجه ! . . . . . . البته تو خیلی بچه ای برو همون منچتو بازی کن


 


 شیمی نخوندم ولی میدونم اگه عشق نباشه مولکول‌های اکسیژن و هیدرژن نمی‌تونن اینقدر محکم همدیگر رو فشار بدن که اشک جفتشون در بیاد!!


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:31 عصر

رفاقت ماجراست و جدایی یک قانون


 


پس به این ماجرا دل نبند چون قانون همیشه اجرا میشه !


 


قلب من با قلب تو خورده گره


نکنه ناز کنی باز کنی این دو گره


دو کلام حرف حساب باهات دارم


می خوام بگم با معرفت دوستت دارم


گل اگر خار نداشت


دل اگر بی غم بود


اگر از بهر پرستو قفسی تنگ نبود


زندگی عشق اسارت قهر آشتی همه بی معنا بود . . .


 


زندگی عشق است افسانه نیست آنکه عشق راآفرید دیوانه نیست


 


هر کی اومد پیش من یه ذره جاتو نگرفت....هیچ ادایی جای اون نازو اداتو نگرفت....پیش هر نقاشی رفتم تو رو نقاشی کنه، روی هر بومی زدم رنگ چشاتو نگرفت...


می گویند زن، چراغ خانه است. لابد شنیده اید که در همین راستا، بعضی ها طرفدار”چهلچراغ” شده اند


و بعضی ها طرفدار”صرفه جویی در مصرف برق“!


با این حساب می شود این تعاریف را نیز ارائه داد:


 دوست دختر:


چراغ گرد سوز! (در بلاد کفر، آن را GF می گویند.)


تحقیقات نشان داده این لغت، مخفف عبارت Gerdsooz Fitile (فتیله گردسوز) می باشد.


که در شرایط اضطراری، روشنایی اندکی می افروزد و خاموش شدنش سه سوته است و یک فوته!)


* معشوق:


لامپ مهتابی! (در راستای رمانتیک بودن قضیه!)


* همسر موقت:


لامپ کم مصرف!


* همسر دائم:


همان چراغ خانه.


* همسر مطلقه:


لامپ سوخته!


* همسر ایده آل:


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:30 عصر

عکس عاشقانه


 


 


اگه خواستی سفر کنی ،
چشمامو فانوس راهت می کنم ،
اگه چشمات بارون و سرده ،
غمی نیست پلکامو چتر نگاهت می کنم .


 


 


 


اگر باغ نگاهم پر ز خار است ،
گلم تاراج دست روزگار است ،
به چشمانت قسم با بودن تو ،
زمستانی ترین روزم بهار است.


 


 


ای نگاهت رونق فردای من /
ای کلامت بهترین اثبات من /
در تو معنی می شود دنیای من /
با تو ماندن آرزو رویای من


 


 


دوست دارم رو کجا بنویسم که ماندگار شود!
روی شبنم ، اگه از شاخه چکید چی ؟
روی برگ گلبرگ ، اگه زمستون شد چی ؟
روی بستر ساحل ، اگه موجا پاکش کنن چی ؟
پس بهتره لحظه لحظه های دلتنگی ام با خودم زمزمه کنم دوستت دارم...


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:29 عصر

 


Fot


Foot


Fooot


Foooot


Fooooot


Foooooot


Fooooooot


چیه تا حالا مزاحم اس ام اس ندیدی ؟


Fooooooot


Foooooot


Fooooot


Foooot


Fooot


Foot


Fot


***************************


2-3=1 قلب که همیشه برات میتپه...


1+1=2 چشم که همیشه منتظرته ...


3+4=7 روز که دلتنگتم....


6+8=14 ثانیه سرکاری....


***********************


امروز جمعه است


گفتم یادی از اموات کنم


چطوری جنازه...


**********************


زندگی مانند گیتاری است که گاهی نوای غمگین می نوازد و گاهی نوای شاد...


امیدوارم که گیتار زندگیت همیشه بندری بنوازد...


*********************


هفت شهر عشق را عطار گشت


عاقبت از درد عشق بیمار گشت...


********************


1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10


:


:


:


آفرین فردا a , b , c , ... کار میکنیم.


********************


اگه بدونم دوستم نداری همین الان ..... از این بالا .... خودموووو


:


:


با آسانسور می رسونم پایین ....


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:29 عصر

یارو میره تو جنگل میگه مو شیر و پلنگ اخورم
یکدفه شیره نعره میکشه لره میگه مو بعضی وقتا گی زیادی
هم خوروم.


 


 


 


 


یه جوک میزارن زیر میکروسکوپ میبینن غضنفر داره دست تکون میده


 


 


 


غضنفر می ره امتحان رانندگی، افسر بهش می گه حرکت کن. غضنفرمی زنه دنده عقب! افسر میپرسه چرا دنده عقب می ری؟ می گه می خوام خیز بگیرم


 


 


 


 


به علت افزایش بی سابقه قیمت پودر لباسشویی و صرفه جویی در مصرف آب، حوزه علمیه اعلام کرد از این پس پاکیزگی فقط یک پنجم از ایمان است


 


 


 


خواننده تو عروسی میگه: خانوما، آقایون، دستا بالا، می‌خواهیم بریم بندر! ترکه داد میزنه: کجا؟ ما تا شام نخوریم هیچ‌جا نمیریم!!!


 


 


 


از گوسفنده می پرسن سیستم دستشویی رفتن شما چیست ؟ میگه سبک گروه آریان ......... دونه دونه دونه دونه دونه


 


 


 


نیروی انتظامی گفت: در سال 85 ده درصد کاهش تلفات جاده ای داشته ایم تا سال 87 تلفات جاده ای به صفر خواهد رسید و ان شااله تا سال 89 در جاده ها زاد و ولد هم خواهیم داشت


 


 


 


توصیه دخترانه : اگه یه موقع مورد حمله یک پسر قرار گرفتی شلوار اونو بکش پایین دامن خودتو بده بالا ! فکر بد نکن! آخه اینجوری تو میتونی بدوی ولی اون نمیتونه


 
<      1   2   3   4   5   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
پنج شنبه 103 اردیبهشت 6
امروز:   8 بازدید
دیروز:   38  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
وبلاگ شخصی مسعود عبدی
مسعود عبدی
در این وبلاگ درباره ورزش ایران بحث و گفتگو می شود
لوگوی خودم
وبلاگ شخصی مسعود عبدی
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
همفکری
عشق و شکوفه های زندگی
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
سرای اندیشه
TOWER SIAH POOSH
یادداشتها و برداشتها
بوی سیب
ایهاالناس بدانید گدای حسنم
چهل منزل تا اربعین
نسیم یاران
سلام
خاکم سوادکوه
هر چی تو فکرته
بشکاف
کلبه حقیرانه من
پاتوق دخترهاوپسرها
کرانه های آسمان
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
من و افکارم
وبلاگ مرزداران عشق(ایران)
خورجین عشق
دختر تنها
مهدویت و انتظار
برو بچه های ارزشی
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
فاو
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
شاد بودن و شاد زیستن
روان شناسی کودک
یادداشت های گاه و بی گاه اسماعیل معنوی
ناگفته های آبجی کوچیکه
آهــــــــــــــــــــاوران
هامون و تفتان
صبح دیگری در راه است ....
PATRIS
شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
قلب من , کمان من وبسایتی برای حمایت از تیراندازی
تنها
انا مجنون الحسین
سلام میرودپشت
مهدیار دات بسیجی
$هرچی عشقم بکشه$ ((سرگرمی سابق))
باتو برای همیشه
تخته سیاه
پادشاه خوبی ها
خانه اطلاعات
سر زمین عجایب
دلمو نشکن.....
صدای سخن عشق
اردبیل شهری برای همه
همه چی پیدا میشه ( جک شعر ظنز عکس )
سرای حقیقت
مه مهتاب
Welcom to Iran mobile
درموردهمه چیز و همه جا
§®¤~ستاره های سربی§®¤~
عشق
صیانت از آرمان های امام خمینی
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
رئیس جمهور محبوب ایران میر حسین موسوی
وفا دات کام
سهراب سپهری
0098
این راه بی نهایت ...
تنها ستاره ام توی آسمون ....
توکـــــل بــــــه خــــــدا
(((رپ رپ رپ رپ رپ رپ )))
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
جاشوا
از یک عباس
ورزش
مسعود عبدی
کسب درآمد از اینترنت
ریاضیـــــــــــــات ملکـــه ی علــــــــــــوم
شادی(زمزمه های دلتنگی)
عمومی
مسعود عبدی
مطالب ورزشی
وبلاگ تخصصی طراحی صنعتی
مرتضی
عشقانه دوستیابی
خرابه
دانلود جدیدترین اهنگها
چند وجدان بیدار
دختر زیبا
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com