سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ شخصی مسعود عبدی
برترین دانش، آرامش و بردباری است . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:45 عصر










دیو برفی


 



دیو برفی آب خواهد شد


............


دیو برفی


    دم به دم


        بی‌تاب ‌تر


            درداب ‌تر


        برفاب خواهد شد
 


 هم اگر دیو سپید جنگل مازندران باشد


 هم اگر شاخش چنین


                      چنگش چنان باشد


 دیو برفی در فروریزان خود


                                تلخاب خواهد شد


 نیست تردیدی درین تقدیر


 هم اگر پیوند او با آسمان باشد


 آبی هفت آسمان از ننگ او شرماب خواهد شد.


 


 


 دیو برفی در زمستان بلندی


               برف یخزاران قطبی تاب آورده است


 .......


 


 آن زمستان اینک اما رو به پایان است
 


 ........
 


 این همان آغاز پایان زمستان است


 نبض گرم خاک می‌گوید:


 جنبش نو رستن و بوی بهاران است.


 


 ........


 


 دیو برفی نیک می‌داند


 شیشه عمرش به دست نسل نو کوبیده بر سنگ است


 


 دیو برفی آب خواهد شد


 


 ......


 


 دیو برفی با زمستان بلند سرزمین ما حضوری با همان دارند


 این از آن و آن از این پایاست


 هر دو با هم نیز مرگی توامان دارند


 هر دو آن اکنون


 مرگ را در چهرگان دارند.


 


 


 دیو برفی آب خواهد شد


 دیو برفی از درون ناچار


                        پی در پی


                                فرو می‌ریزد و


                                       چندی دگر مرداب خواهد شد


 دیر هست و دور هرگز نیست


 دیو برفی


       چکه چکه


                   آب


                     نه


                      مانداب


                              نه


                                  گنداب خواهد شد.










شعر از :   نعمت آزرم


 


 


پاریس - خرداد 1381 خورشیدیاین شعر خلاصه شده


است.  ( شعر کامل )

 تصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، پیچک دات نت www.pichak.net

 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:42 عصر
تصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، پیچک دات نت www.pichak.net

7 تفکر که برای سلامتی مضرند

 



ویژگی‌های شخصیتی ما بسیار بیشتر از تعیین چرخه‌های اجتماعی در زندگی ما تاثیر گذار هـسـتـنـد.

 

اسـتـفن بویل محقق مرکز پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی در این باره اظهار داشت: این ایده که رفتار یا شخصیت می‌تواند در بلند مدت روی سلامت انسان تاثیر بگذارد موضوع تازه‌ای نیست اما در این مقاله میزان این تاثیرگذاری مورد بررسی قرار گرفته است.
 
محققان می‌گویند؛ درحالی که افراد عصبی زودتر تحلیل می‌روند و ممکن است جان خود را به خطر بیندازند، برخی از افراد نیز به دلیل ویژگی‌های شخصیتی خاص خود ممکن است بیشتر عمر کنند. در این تحقیق، پژوهشگران 7 نوع تفکر را عنوان کرده‌اند که سلامت فرد را به خطر می‌اندازند و بر جسم انسان تاثیرات نامطلوبی بر جای می‌گذارند که عبارتند از:

1- استـرس: تحقـیـقات نشان می‌دهد استرس و نگرانی در طولانی مدت می‌تواند کُشنده باشد؛ به‌ویژه استرس‌های محل کار که احتـمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، آنفلوانزا، سندرم متابولیک و افزایش فشار خون را تشدید می‌کند.


2- غصه و تقدیر: اندوهگین بودن، نه تنها از نـظـر اجـتـمـاعی مضر است بلکه تاثیرجسمی نامطلوبی نیز دارد. مطالعات نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری‌های عروقی اگر اندوهگین و غـصـه دار بـاشـنـد زودتـر مـی‌مـیرند. محققان می‌گویند نوع شخصیت روی سیستم ایمنی بدن و همچنین سیستم واکنش به استرس در انسان تاثیر می‌گذارد.


3- اضطراب: بر اساس یافته‌های علمی، میزان ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در افرادی که کمتر مضطرب می‌شوند،‌ پایین‌تر است. تحقیقات نشان داده است خطر ابتلا به زوال عقل در سالمندانی که آرام هستند،50 درصد کاهش می‌یابد.


4- فقدان خـویشتنداری: آیا وقت ملاقاتتان دیر شده و یا نمی‌توانید کارهایتان را منظم کنید و به این خاطر کنترل خود را از دست داده‌اید؟ پس بدانید که این عدم خویشتنداری می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند. محققان می‌گویند انـسـان‌هـای خـوددار نسبت به دیگران عمر طولانی تری دارند.


5- دلواپسی: افراد به شدت عصبی که دائـمـا نـگـران و مـضطرب و مستعد ابتلا به افسردگی هستند به طور متوسط زودتر می‌میرند. به‌علاوه، این افراد اغلب بیشتر سیگار می‌کشند به امید این کـه سیگار اضطراب آنها را کاهش دهد اما متاسفانه با این کار عمر خود را کوتاه می‌کنند.


6 - بی‌هدفی در زندگی: اگر احساس می‌کنید در زندگی خود هدفی ندارید باید بدانید که زمان سکونتتان بر روی کره زمین یا به عبارتی عـمـرتـان کوتاه خواهد شد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که اهداف بالایی در زندگی دارند به زوال عقل مبتلا نمی‌شوند و دیرترهم می‌میرند.


7 - بدبینی: بدبینی و بدگمانی نسبت به دیگران یک ویژگی شخصیتی است که به گفته دانشمندان به خصومت و دشمنی بازمی‌گردد و خــطـر ابـتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش مـــی‌دهـــد. ایـــن افــراد اغـلــب در رفـتــار مـردم انگیزش‌های خصمانه پیدا می‌کنند.


دکتر بویل در مــطــالــعـات خـود نـشـان داده افـراد بـدبین 25درصد بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند و به مراتب استرس بیشتری را در طول زندگی تجربه می‌کنند.


اگر شما هم صادقانه تصور می‌کنید که هرکدام از این مشکلات را دارید، ‌از همین امروز به خاطر سلامت خودتان هم که شده برای رفع آن تلاش کنید.

تصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، پیچک دات نت www.pichak.net


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:42 عصر

چه کنم با شرم؟

 

مردی از اهل حبشه نزد رسول خدا (ص) آمد و گفت: یا رسول الله! گناهان من بسیار است، آیا در توبه به روی من باز است؟

 

پیامبر (ص) فرمود: آری راه توبه بر همگان، هموار است. تو نیز از آن محروم نیستی.

 

مرد حبشی از نزد پیامبر (ص) رفت. مدتی نگذشت که بازگشت و گفت: یا رسول الله! آن هنگام که معصیت می کردم، خداوند مرا می دید؟ پیامبر (ص) فرمود: آری، می دید.

 

مرد حبشی، آهی سرد از سینه بیرون داد و گفت: توبه، جرم گناه را می پوشاند، چه کنم با شرم آن؟ در دم نعره ای زد و جان داد.


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:41 عصر

امیری از امیران عرب

 

از ابن سمعون حکایت شده که می گفته است از شبلی (از مشایخ بزرگ صوفیه) شنیدم می گفت: همراه کاروانی در صحرای شام بودم، عرب های بیابان نشین بر کاروان حمله آوردند و آن را گرفتند و کالاهای کاروان را بر امیر خود عرضه می کردند.

 

کیسه ای آکنده از بادام و شکر بود که آنان همگی از آن خوردند ولی امیر ایشان نخورد، به او گفتم: چرا نمی خوری؟ گفت: من روزه ام، گفتم: راهزنی می کنی، اموال را می گیری، انسان ها را می کشی با این حال روزه داری؟ گفت: ای شیخ، من راهی برای آشتی می گذارم.

 

مدت ها پس از آن او را در حال احرام دیدم که همچون مشک خشک و چروکیده بر گرد خانه طواف می کند. گفتم: تو همان مرد نیستی؟ گفت: آری همانم و آن روزه مرا به این مقام رساند.


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:40 عصر

مهمان داری خدا

 

گویند: کافری از ابراهیم (ع) طعامی خواست. ابراهیم گفت: اگر مسلمان شوی، تو را مهمان کنم و طعامی دهم. کافر رفت. خدای- عزوجل- وحی فرستاد که ای ابراهیم! ما هفتاد سال است که این کافر را روزی می دهیم و اگر تو یک شب، او را غذا می دادی و از دین او نمی پرسیدی، چه می شد؟

 

ابراهیم در پی آن کافر رفت و او را باز آوردی و طعام داد. کافر گفت: چه شد که از حرف خود، برگشتی و پی من آمدی و برایم سفره گستردی؟ ابراهیم (ع) ماجرا را باز گفت. کافر گفت: "اگر خدای تو چنین کریم و مهربان است، پس دین خود را بر من عرضه کن تا ایمان بیاورم و مسلمان شوم."

 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

شنبه 88 دی 12  11:38 عصر

بحران و آشفتگی اقتصادی یکی از سختی هایی است که این شرکت را با محدودیتهای زیادی مواجه ساخت، با این حال مایکروسافت می توانست بهتر از آنچه در این سال از پس مشکلات خود برآمد، آنها را مهار کند.  


 


در ادامه لیستی از برترین اشتباهات مایکروسافت طی سال 2009 مورد بررسی قرار می گیرد:


 


موافقت با رفتن کریس لیدل مدیر مالی مایکروسافت: لیدل مهارت استثنایی خود را با توانایی در مدیریت مایکروسافت در زمانهای خوب و بحرانهای وخیم به اثبات رسانده بود.


 


وی با توجه به بحران اقتصادی جهان توانسته بود بسیاری از هزینه های ناشی از مشاغل مختلف در این شرکت را کاهش دهد.


 


 وی با تحلیلگران وال استریت در تماس بود به طوری که آنها به صورت مداوم از راهنمایی های وی استفاده می کردند. در واقع رفتن لیدل از مایکروسافت به جنرال موتورز ضایعه ای بزرگ برای هیئت مدیره مایکروسافت و یکی از بزرگترین اشتباهات استیو بالمر به شمار می رود.


 


ارائه نکردن پیشنهاد ارتقا مستقیم ویندوز XP به ویندوز 7: از دیدگاه رابطه میان مشتریان و فروشندگان نرم افزاری مسیر ارتقا ویندوز XP به ویندوز 7 کاملا اشتباه است. کاربران ویندوز XP نباید از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبانی تهیه کرده، ویندوز جدید را نصب کرده و اطلاعات را به سیستم بازگردانند.


 


در واقع مایکروسافت برای ارتقا ویندوز به نسخه جدید آن برای بسیاری از مشتریان و تجارتهای مختلف موانع بسیاری به وجود آورده است زیرا برای برخی از شرکتها یک عکس معمولی به مفهوم یک تجارت است، در حالی که مایکروسافت نمی تواند از تمامی کاربرانی که از نسخه های قدیمی ویندوز استفاده می کنند پشتیبانی کند و این نقص می تواند ویندوز را از تبدیل شدن به سیستم عاملی که باید باشد، دور سازد.


 


اخراج "دان دوج": اخراج پنج هزار نیروی شرکت مایکروسافت در ماه ژانویه نشانه ای از سرعت رکود اقتصادی و تاثیر شدید آن بر روی شرکت بود.


 


در میان این اخراجی ها نام دان دوج نماینده مایکروسافت در Silicon Valley از همه شگفت انگیزتر بود. این شرکت با اخراج دوج تجربیات حیاتی برای رسیدگی به برنامه هایی برای شروع دوباره، شخصی معتبر در Silicon Valley و یک دوست که به یک دشمن رقیب تبدیل شد را از دست داد زیرا دو هفته پس از اخراج وی، دوج به استخدام گوگل درآمد.


 


متوقف کردن مشاوره های مالی: مایکروسافت در آغاز ماه ژانویه رد و بدل کردن مشاوره های مالی خود را به وال استریت متوقف کرد.


 


بر اساس گزارش، سی نت این تصمیم به سادگی تصمیمی فاجعه آمیز خطاب می شود زیرا عواقب بسیار ناگواری را برای این شرکت به همراه داشت. با متوقف کردن این فرایند هرج و مرجی در فرایند فروش و درآمد زایی این شرکت به وجود آورد.


 


در مقابل شرکت اپل با ادامه ارائه مشاوره های خود اطلاعاتی مثبت را در زمینه مالی به وجود آورد که این اطلاعات به افزایش قیمت سهام این شرکت کمک بزرگی کرد.


 


تخریب خط مشی تلفن همراه: در اوایل ماه گذشته مایکروسافت با متوقف نکردن و تغییر ندادن استراتژی تلفن همراه خود و کاهش دادن گزینه های جدید در این استراتژی باعث پیش افتادن موبایل آندورید و کاهش توجه به ویندوز موبایل شد.


 


در این میان مایکروسافت هیچ گزینه جدید برای ارائه نداشت و ویندوز موبایل 6.5 که در ماه اکتبر ارائه شد نیز در زمینه خلاقیت از ویندوزهای آی فن OS و آندروید بسیار عقب تر بود.


 


تعقیب گوگل در صنعت جستجو: موتور جستجوی گوگل رقیبی شکست ناپذیر برای مایکروسافت به شمار می رود و این شرکت باید در زمینه موتور جستجو دست از رقابت با گوگل بکشد.


 


تنها امید کنونی مایکروسافت برای آینده تلفن همراه است که در واقع آینده جستجو در جهان به شمار می رود و البته خط مشی تلفن همراه این شرکت نیز با مشکلاتی مواجه است. به بیانی دیگر عقده جستجوی گوگلی شرکت مایکروسافت را از مهمترین بخشهای خود، ویندوز موبایل و سیستم "ابر" که سکوی رایانه های نسل آینده به شمار می روند، منحرف کرده است.


 


متوقف کردن فعالیتهای حیاتی: مایکروسافت با انجام مخالف آنچه بالمر پیشنهاد می داد نسبت به بحران اقتصادی اش واکنش نشان داد. بالمر در نمایشگاه الکترونیک 2009 از اهمیت پس انداز مالی در دورانهای سخت سخن گفت اما مایکروسافت به هیچ وجه توجهی به این پیشنهاد نکرد و در کنار آن پروژه هایی که می توانستند در آینده برای این شرکت درآمدزا شوند را نابود کرد.


 


اجازه رشد کنترل نشده نت بوک: نت بوکها مانند بیماری های مسری از صنعت رایانه و از مایکروسافت در حال رشد کردن هستند. در سال 2008 تصمیم فاجعه آمیز نصب ویندوز XP Home بر روی نت بوکها گرفته شد و در حالی که مایکروسافت فروش نت بوکهای خود را به ضرب سیستم عامل ویندوز 7 ادامه می دهد، رواج استفاده از لپ تاپهای سبک تر، نازک تر و گران قیمت تر افزایش پیدا کرد و آنها را به جایگزینهای مناسب تری برای نت بوکها تبدیل کرد.


 


کشتن پروژه های سرمایه زا: مایکروسافت نه تنها تبر کاهش هزینه های شرکت را بر پیکر کارمندان باارزش خود زد بلکه پروژه هایی کوچک را که می توانستند در آینده سرمایه ای قابل توجه به شمار روند را نیز متوقف کرد. این در حالی است که برخی از بهترین محصولات مایکروسافت از همین پروژه های کوچک شکل گرفته اند.


 


دادن مجوز ActivSync به گوگل: مایکروسافت مجوز پروتکل هماهنگ سازی یا Sync را به رقیب خود گوگل داد. پس از آن گوگل به سرعت از سیستم ActiveSync برای نامه های الکترونیک، تقویم و هماهنگ سازی تماسهای اینترنتی در خدمات خود استفاده کرد.


 


گوگل در عین حال از این تکنولوژی برای ایجاد نرم افزار Exchange Server استفاده کرد که به این شکل شرکتهای تجاری از این خدمات به جای نرم افزار Outlook استفاده کردند. در واقع مایکروسافت با دادن این امتیاز گوگل را در زمینه فناوری هایی مانند تلفن همراه نیز به پیش راند


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  


 محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ساخت نانوحسگرهای " سولفید روی " با قابلیت تشخیص های بیولوژیک موفق شدند.


مهندس بهارک بهمنی، مجری طرح با اشاره به گسترش کاربرد مواد در اندازه های نانو در تشخیص با کمک این مواد ارزانتر، آسانتر و دقیق تر است. وی کاربرد نانو حسگر سولفید روی را در تشخیص مواد زیستی موجود در خون با مواد دیگر سیال های بدن ذکر کرد و گفت: این ماده در فرآیند نشاندار سازی به ترکیبات دیگری اضافه می شود و می تواند برای تشخیص عناصر مختلف از جمله بیوتین، کربوهیدرات ها و پروتئین ها استفاده می شود.


بهمنی تصریح کرد: با اندازه گیری میزان نور، غلظت ماده، با دقت زیاد تعیین می شود. وی افزود: در این پژوهش با استفاده از روش هم رسوبی ، ابتدا نمک، روی جداسازی و در رآکتور ویژه ای مخلوط شد. پس از تنظیم غلظت و انجام فرآیند جداسازی، ذراتی به اندازه 6 تا 30  نانومتر به دست آمد.


این پژوهشگر، برتری نانو حس گرها را در مقایسه با روش های کنونی را حفظ کیفیت در دراز مدت ، دقت بیشتر و سازگاری بیشتر این مواد با بدن را ذکر کرد.


گفتنی است، این طرح در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد و با همکاری پژوهشکده مواد و انرژی انجام  شده است


منبع:http://bme.aut.ac.ir/tapesh


Design & Maintenance by:
Nastaran Rahimi


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  

هدف از نگارش این کتاب فراهم کردن مقدماتی برای تهیه مطالبی ساده و جدید و بررسی دقیق جوانب مختلف کاربرد کامپوزیتها در زمینه مهندسی پزشکی است.
این کتاب برای دانشجویان سطوح مختلف در رشتههای مهندسی پزشکی به ویژه بیومواد قابل استفاده است.
فهرست کتاب:
فصل 1:
1ـ1ـ مقدمه
1ـ2ـ تاریخچه ساخت کامپوزیت‌ها
1ـ3ـ دسته‌بندی کامپوزیت‌ها بر حسب فاز دوم

فصل 2:
2ـ1ـ کامپوزیت‌های زمینه پلیمری
2ـ2ـ دسته‌بندی مواد پلیمری
2ـ3ـ پلیمرهای مورد مصرف به عنوان زمینه در کامپوزیت‌های زمینه پلمیری
2ـ4ـ روشهای تهیه کامپوزیت‌های زمینه پلیمری
2ـ5ـ ویژگی‌های کامپوزیت‌های زمینه پلیمری

فصل 3:
3ـ1ـ کامپوزیت‌های زمینه فلزی
3ـ2ـ روش‌های تهیه کامپوزیت‌های زمینه فلزی
3ـ3ـ خواص مکانیکی کامپوزیت‌های فلزی

فصل 4:
4ـ1ـ کامپوزیت‌های زمینه سرامیکی
4ـ2ـ روشهای تهیه کامپوزیت‌های CMCs
4ـ3ـ ویژگیهای کامپوزیت‌های CMCs

فصل 5:
5ـ1ـ کامپوزیت‌های گرادیانی
5ـ2ـ روش‌های تهیه کامپوزیت‌ گرادیانی
5ـ3ـ الیاف نوری

فصل 6:
6ـ1ـ کاربرد کامپوزیت‌ها در صنعت
6ـ2ـ بیومتریال‌های کامپوزیتی


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  







طبق گزارش NAPCOR (انجمن ملی ظروف PET) در سال 2006 میلادی تنها 5/23 درصد از بطری های PET در آمریکا بازیافت گردیده که بیانگر افتی بالغ بر 16 درصد طی 10 سال گذشته است. در این راستا معرفی فناوری Reverte* می تواند به کشورهایی که از روش های مرسوم بازیافت که عملکرد پایینی را دارا می باشند، در کاهش ضایعات پلاستیک ها، کمک نماید.
به گزارش سانا، شرکت انگلیسی Wells Plastics این فناوری را برای استفاده در بطری های PET که بازیافت نشده اند، سازگار نموده است. فناوری مذکور کمک می نماید که ظروف PET در طبیعت به وسیله عوامل مختلف از طریق اکسایش در مدت زمان 10 سال (بسته به شرایط آب و هوایی) تجزیه شوند.
باتوجه به رشد قابل توجه استفاده از پلی اتیلن ترفتالات در بطری ها و در نظر گرفتن این مطلب که در شرایط عادی تجزیه آن ها در طبیعت سال ها به طول می انجامد، روش جدید می تواند گامی موثر در مقابله با روند فزاینده انباشت ضایعات محصولات پلاستیک در محیط زیست گردد. لازم به توضیح است پیش از این، فناوری Reverte برای محصولات پلی اتیلن و پلی پروپیلن به کار گرفته شده است.
Oxo-biodegradation: فرآیندی است که طی آن زنجیره های بلند مواد پلیمری به ویژه محصولات پلی الفینی که در آن ها از کاردانه ها (Masterbatches) و یا افزودنی های Reverte استفاده شده تحت تاثیر عواملی چون دما ، نور ، فشار و هوا مورد اکسیداسیون قرار گرفته و پس از آن به زنجیره های کوچک تر و شکننده تر تبدیل می گردند. زنجیره های مذکور پس از اکسیداسیون مجدد و تخریب میکروبی به آب، دی اکسید کربن و توده های زیستی (biomass) تبدیل می شوند.

*Reverte: نام تجاری گروهی از کاردانه ها و افزودنی های زیست تخریب پذیر تولید شده توسط شرکت Wells Plastics می باشد که حاوی کمپلکس های فلزی موثر در تخریب زیستی پلیمر ها بوده و سبب تسریع تخریب پلاستیک ها در طبیعت می گردند.





منبع: بازرگانی پتروشیمی


 

نوشته شده توسط:   مسعود عبدی  







محققان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و تربیت مدرس، موفق به ساخت نانوغشا های بهبود یافته شدند که می‌توانند نقش مهمی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ایفا کنند.
به گزارش سانا، دکتر مرتضی صادقی، استادیار دانشگاه صنعتی اصفهان و از مجریان این طرح اظهار کرد: جداسازی‌ هایی که به کمک فن‌آوری غشا صورت می‌گیرند معمولاً در دمای محیط انجام می‌شوند، بنابراین جداسازی محلول‌های حساس به دما بدون هیچ تغییر شیمیایی انجام می‌شود. اهمیت این موضوع در صنایع دارویی و زیست‌فن‌آوری که محصولاتی حساس به دما دارند، مشخص می‌شود؛ لذا بهبود خواص غشا، توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است.
دکتر صادقی و دکتر محمدعلی سمسار زاده در تحقیقات خود برای بهبود عملکرد غشاها، نانوذرات سیلیکا را به آنها افزوده ‌اند. به گفته دکتر صادقی، آن ها ابتدا نانوذرات سیلیکا را با روش سل-ژل با هیدرولیز تترا اتوکسی سیلان، در محیط اتانول و با حضور کاتالیزور اسیدکلریدریک تهیه کرده و سپس برای ساخت غشاهای مرکب پلیمر- سیلیکا محلول پلیمری را به نسبت وزنی مشخص با نانو ذرات سیلیکا، به خوبی مخلوط کرده و یک محلول یکنواخت برای ریخته‌گری غشا تهیه کرده‌ و پس از ریخته‌گری محلول پلیمری روی شیشه (تشکیل فیلم)، عملیات حرارتی تکمیلی را برای خروج حلال و همچنین بهبود خواص غشا انجام داده است.
گفتنی است، ضخامت غشاهای مرکب پلی ‌بنزیمیدازول سیلیکای تهیه شده، در حدود 40 میکرون است. استادیار دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با توجه به بازار رو به رشد غشاهای جداسازی گاز در دنیا و بازار بسیار گسترده آن در ایران (صنایع نفت، گاز و پتروشیمی)، بهبود عملکرد غشاها با کمک فن‌آوری نانو از جمله موضوعات مهم تحقیقاتی است. گروه پژوهشی ما نیز با تأسیس شرکت پارسیان پویا پلیمر، در صدد تجاری‌سازی نانوغشاهای پلیمری است. جزئیات این پژوهش در مجله Journal of Membrane Science(جلد 331، صفحات30-21، سال 2009) منتشر شده است.




منبع: ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو

این خبر توسط بخش تحریریه سانا تهیه و ویرایش شده است. در صورتی که در مورد این خبر و یا موضوعات مرتبط با آن تجربه، نظر، پیشنهاد یا خبر جدیدی دارید، می توانید آن را از طریق پست الکترونیکی info@polymerinfo.net برای ما ارسال نمایید. سانا حق رد یا ویرایش اخبار ارسالی را برای خود محفوظ می دارد. نقل این خبر تنها با ذکر ماخذ “www.polymerinfo.net” مجاز است.


 
<      1   2   3   4   5   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
جمعه 103 اردیبهشت 7
امروز:   0 بازدید
دیروز:   18  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
وبلاگ شخصی مسعود عبدی
مسعود عبدی
در این وبلاگ درباره ورزش ایران بحث و گفتگو می شود
لوگوی خودم
وبلاگ شخصی مسعود عبدی
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
همفکری
عشق و شکوفه های زندگی
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
سرای اندیشه
TOWER SIAH POOSH
یادداشتها و برداشتها
بوی سیب
ایهاالناس بدانید گدای حسنم
چهل منزل تا اربعین
نسیم یاران
سلام
خاکم سوادکوه
هر چی تو فکرته
بشکاف
کلبه حقیرانه من
پاتوق دخترهاوپسرها
کرانه های آسمان
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
من و افکارم
وبلاگ مرزداران عشق(ایران)
خورجین عشق
دختر تنها
مهدویت و انتظار
برو بچه های ارزشی
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
فاو
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
شاد بودن و شاد زیستن
روان شناسی کودک
یادداشت های گاه و بی گاه اسماعیل معنوی
ناگفته های آبجی کوچیکه
آهــــــــــــــــــــاوران
هامون و تفتان
صبح دیگری در راه است ....
PATRIS
شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
قلب من , کمان من وبسایتی برای حمایت از تیراندازی
تنها
انا مجنون الحسین
سلام میرودپشت
مهدیار دات بسیجی
$هرچی عشقم بکشه$ ((سرگرمی سابق))
باتو برای همیشه
تخته سیاه
پادشاه خوبی ها
خانه اطلاعات
سر زمین عجایب
دلمو نشکن.....
صدای سخن عشق
اردبیل شهری برای همه
همه چی پیدا میشه ( جک شعر ظنز عکس )
سرای حقیقت
مه مهتاب
Welcom to Iran mobile
درموردهمه چیز و همه جا
§®¤~ستاره های سربی§®¤~
عشق
صیانت از آرمان های امام خمینی
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
رئیس جمهور محبوب ایران میر حسین موسوی
وفا دات کام
سهراب سپهری
0098
این راه بی نهایت ...
تنها ستاره ام توی آسمون ....
توکـــــل بــــــه خــــــدا
(((رپ رپ رپ رپ رپ رپ )))
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
جاشوا
از یک عباس
ورزش
مسعود عبدی
کسب درآمد از اینترنت
ریاضیـــــــــــــات ملکـــه ی علــــــــــــوم
شادی(زمزمه های دلتنگی)
عمومی
مسعود عبدی
مطالب ورزشی
وبلاگ تخصصی طراحی صنعتی
مرتضی
عشقانه دوستیابی
خرابه
دانلود جدیدترین اهنگها
چند وجدان بیدار
دختر زیبا
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com